پایان جهان به روایت تصاویر/ فیلم و عکس

پیوند ها

پایان جهان به روایت تصاویر/ فیلم و عکس

[نویسنده : Hatake kakashi | تاریخ ارسال : سه شنبه 5 دی 1391

]

[ثبت ]

نزدیک به یک سال پیش، گفته شد که در این سنگ‌نوشته اصلا به موضوع آخرالزمان اشاره‌ای نشده است. ولی همچنان افرادی هستند که تاریخ امروز (۲۱ دسامبر) را به عنوان موعد پایان دنیا پذیرفته‌اند.

 

جام فرهنگی: هزاران نفر که معتقدند دنیا امروز به پایان خواهد رسید، در سراسر دنیا در حال آماده شدن برای آخرین روز زندگی در زمین هستند. این اعتقاد بر مبنای ترجمه یک سنگ‌نوشته کهن مالایی به وجود آمده است.



به نوشته سایت انگلیسی بی بی سی، کارشناسان فرهنگ مایا می‌گویند در سنگ‌نوشته‌ای که مورد استناد این پیش‌بینی است، آمده است که در روز موعود، دوره‌ای جدید آغاز خواهد شد.

نزدیک به یک سال پیش، گفته شد که در این سنگ‌نوشته اصلا به موضوع آخرالزمان اشاره‌ای نشده است. ولی همچنان افرادی هستند که تاریخ امروز (۲۱ دسامبر) را به عنوان موعد پایان دنیا پذیرفته‌اند.

 

امروز (جمعه، ۲۱ دسامبر) یک چرخه کامل از یکی از تقویم‌های کهن مایا نیز به پایان می‌رسد و بومیان مکزیک از نزدیک به یک سال پیش مراسم متعددی را به مناسبت پایان این چرخه از تقویم خود برگزار کرده‌اند.

برخی معتقدان به آخرالزمان، به پایان رسیدن این تقویم مایاها را به عنوان یکی از دلایل خود برای پایان دنیا در این روز مطرح می‌کنند.

ناسا اعلام کرده است که سیاره زمین به مدت ۴ میلیارد سال در مدار خود در چرخش بوده است و از نظر دانشمندان، هیچ تهدیدی مرتبط با سال ۲۰۱۲ میلادی وجود ندارد.





در خرابه‌های معابد بازمانده از تمدن مایا در مکزیک و آمریکای مرکزی تجمعاتی با حضور هزاران نفر برگزار شده است. در چندین کشور دیگر از جمله فرانسه و چین نیز تجمعاتی تشکیل شده است.

حاضران در این تجمعات امیدوارند که فضایی‌ها آنها را با سفینه‌هایشان از آنچه که ممکن است در آخرالزمان رخ دهد، نجات دهند.

 21 دسامبر که بنا به باور بعضی ها قرار بوده آخر دنیا باشد، روز انقلاب زمستانی و بلندترین شب سال است که بسیاری آن را پایان تاریکی و تولد دوباره نور می دانند. عکس گروهی از مردم در کوبا را در حال نیایش نشان می دهد.

پلیس چین بیش از ۵۰۰ عضو گروهی با باورهای آخرالزمانی را به اتهام شایعه پراکنی بی اساس بازداشت کرده است. این تصویر که مربوط به ۲۴ نوامبر است، قایقی را نشان می دهد که یک مرد چینی برای درامان ماندن از سیل آخر دنیا ساخته است.

به خاطر نفوذ اینترنت، اعتقاد به پایان دنیا در سال ۲۰۱۲ بیش از هر شایعه دیگری در تاریخ توجه مردم جهان را به خود جلب کرد. دامنه حرف و حدیث در این زمینه نشانه نفوذ فراگیر اینترنت، هالیوود و مطبوعات بوده است.

گروهی دیگر از مردم باور داشتند که اگر در روستایی در غرب ترکیه به نام شیرینجه پناه گیرند، از خطر در امان می مانند. ماموران پلیس در کوچه های این روستا دیده می شوند.

خبرنگاران در مقابل شهرداری بوگراش در جنوب غربی فرانسه گرد آمده اند. به اعتقاد بعضی‌ها، پیش از وقوع فاجعه آخر زمان، ساکنان سایر کرات با اعزام سفینه به این محل، زمینی‌ها را نجات می‌دهند.


گفته می شود که یک نفر از هر ده نفر از مردم نگران پایان دنیا در روز ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ یعنی روزی بوده است که طبق باور قوم مایا، قرار بود آخر دنیا فرا برسد. این خانواده ساکن ایالت ویرجینیا در آمریکا با ذخیره‌سازی مواد غذایی، خود را برای فاجعه یا ناآرامی احتمالی آماده کرده است.

منبع:جام نیوز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دانلود آر

نویسندگان

بخش ویژه



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)



در اين وبلاگ
در كل اينترنت

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 99
بازدید ماه : 98
بازدید کل : 6316
تعداد مطالب : 82
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




نمایش بهتر وبلاگ با مرورگر فایر فاکس .